Blog: Dé 5 criteria voor het selecteren van uw softwareleverancier

 Wat ons betreft bestaat het selecteren van een softwarepakket uit 5 essentiële onderdelen:

  1. De functionaliteiten
  2. De aanbieder
  3. De investering
  4. De helpdesk
  5. De referenties

Hieronder een toelichting op bovenstaande 5 punten.

1. De functionaliteiten: heeft het pakket de functionaliteiten die ik nodig heb?

Inventariseer wat er exact nodig is, voor nu maar ook voor in de toekomst. Welke kant wilt u op qua marketing, klantgerichtheid en facturatie? Welke software ondersteunt u daar het best bij? Maar ook omgekeerd: kan ik downsizen in het geval ik niet alle toeters en bellen nodig heb?

2. De aanbieder: spreken de mensen achter de organisatie me aan?

In mijn optiek ligt het onderscheidend vermogen vaak in de persoonlijke benadering en betrokkenheid van de aanbieder. Klikt het met de mensen achter de organisatie? Vraag ook naar de kernwaarden van de organisatie. Dat geeft namelijk aan welke zaken de organisatie belangrijk vindt. Zo kun je nagaan of dat bij jouw kernwaarden past.

3. De investering: past de benodigde investering in mijn budget?                     

Uiteraard is de benodigde investering belangrijk om mee te nemen in de afweging. Past deze binnen mijn budget?

4. De helpdesk: staan ze voor me klaar als ik ze nodig heb?

Pas als je met het softwaresysteem werkt komen de concrete vragen. Hoe en hoe snel worden die beantwoord? Vaak zie je dat een platte en dus efficiënte organisatie sneller kan schakelen en flexibeler is. Bij de wat grotere partijen werken ze veelal met een support callsysteem. Ga voor jezelf na wat je prettiger zou vinden in de samenwerking. Kijk ook naar de bereikbaarheid voor systeembeheerders ten behoeve van updates of aanpassingen. Neem je genoegen met kantooruren of wil je dat je leverancier ook in de avonduren kan schakelen?

5. De referenties: wat zeggen de bestaande gebruikers?

Dit is eigenlijk het belangrijkste onderdeel, want de referenties geven vaak een goed beeld over de eerste 4 punten. Vraag uw relaties naar een goede softwareaanbieder en bel niet één maar meerdere referenties van die leverancier. Het is ook erg raadzaam om de referentiekantoren te bezoeken om het systeem werkend te zien.

Als deze 5 punten allemaal kloppen, kunt u een beslissing nemen en aan de slag gaan met het softwarepakket dat het best bij u en uw organisatie past.

Veel succes!

Wat onze klanten zeggen:

CClaw is absoluut gebruiksvriendelijk!

- Otto Meijnen, Van Veen Advocaten te Ede

In één zin: wij zijn zeer tevreden over de samenwerking met en toegankelijkheid van Clip Consultants!

- Louise Hardeman, Advocatenkantoor Dijkgraaf B.V. te Hengelo

Met behulp van het DMS van Clip Consultants werken wij nu volledig papierloos. Het werkt eenvoudig, snel en buitengewoon intuïtief.

- Mr. Piter van Zandbergen, Defenz Advocaten te Drachten

De manier waarop Clip Consultants met klanten omgaat, de snelheid van reageren en de kennis van zaken vormen een grote meerwaarde voor het gebruik van CClaw.

- Mr. H.L. van der Aa, Aelan Advocaten te Utrecht

Zeer tevreden over CClaw. Het is een compleet programma, met de back-up van uitstekende support.

- Oscar Hijink, Hijink Advocaten te Arnhem / Nijmegen

We zijn eigenlijk over heel veel dingen enthousiast. CClaw werkt gewoon heel plezierig. Maar vooral de ‘Clip-mensen’ maken voor ons het verschil!

- Corrie Tersteeg, Bots van Ravenhorst te Utrecht

Er wordt goed meegedacht, de lijnen zijn kort, er is geen afstandelijke helpdesk. We kennen elkaar en dat werkt erg plezierig. Persoonlijk ben ik erg blij met het digitaal declareren. Dat zorgt voor een zeer snel declaratieproces en zeker, mede door het gebruik van Ideal, ook voor snellere betalingen. 

- Doke Maris, Scholtens Advocaten te Emmeloord