Blog: 4 eenvoudige tips voor de online communicatie van uw advocatenkantoor

Een paar eenvoudige tips:

1. Optimaliseer uw website

  1. Het optimaliseren van de conversiekracht van de website wordt vaak vergeten. Elimineer Flash-onderdelen. Flash is ruimschoots door HTML5 achterhaald. Het vertraagt de website en belemmert Google.
  2. Maak contact laagdrempelig. Volgens onderzoek heeft 66% van de mkb-websites geen contactformulier, terwijl dit een eenvoudige tool is om meer contacten en leads te krijgen.
  3. Maak uw website responsive. Dit betekent dat de website op alle apparaten optimaal draait, of het nu een pc, tablet of smartphone is. Onderzoek van Reach Local laat zien dat 46% van de consumenten de smartphone gebruikt voor de zoektocht naar producten, diensten en gegevens. Dit percentage blijft gestaag stijgen.

​​

2. Gebruik waar mogelijk video
Uit een onderzoek van eMarketer blijkt dat 85% van de mensen een video van een product/dienst van hun interesse ten minste 1 minuut bekijkt. Beweging en geluid geven een boodschap meer impact en helpen om zaken goed en snel uit te leggen. Wij hebben er inmiddels ook een start mee gemaakt: bekijk onze brand movie maar eens.

3. Content is king
Content maakt of breekt digitale kanalen. Goede content boeit de bezoeker, zorgt ervoor dat het gedeeld wordt en creëert terugkerende bezoekers. Uiteraard moet de afzender dan wel daadwerkelijk wat te melden hebben en continuïteit van content kunnen bieden. Check dit artikel van Slagter Media maar eens.

4. Hanteer de juiste afmeting van beelden op social media 
Social media bieden relatief weinig designmogelijkheden. Ze hebben allemaal een vast stramien waarin de gebruiker een aantal vormelementen toe kan passen. Des te belangrijker om voor deze elementen de juiste afmetingen en dimensies te hanteren, zodat het social media kanaal er op alle devices mooi en strak uitziet. Hier een overzicht met alle afmetingen voor Facebook, Linkedin, Google+ en YouTube.

Heeft u zelf nog tips, handige links of goede ervaringen? Deel het! 

Wat onze klanten zeggen:

CClaw is absoluut gebruiksvriendelijk!

- Otto Meijnen, Van Veen Advocaten te Ede

Met behulp van het DMS van Clip Consultants werken wij nu volledig papierloos. Het werkt eenvoudig, snel en buitengewoon intuïtief.

Defenz Advocaten te Drachten

De manier waarop Clip Consultants met klanten omgaat, de snelheid van reageren en de kennis van zaken vormen een grote meerwaarde voor het gebruik van CClaw.

- Mr. H.L. van der Aa, Aelan Advocaten te Utrecht

Zeer tevreden over CClaw. Het is een compleet programma, met de back-up van uitstekende support.

- Oscar Hijink, Hijink Advocaten te Arnhem / Nijmegen

We zijn eigenlijk over heel veel dingen enthousiast. CClaw werkt gewoon heel plezierig. Maar vooral de ‘Clip-mensen’ maken voor ons het verschil!

- Corrie Tersteeg, Bots van Ravenhorst te Utrecht

Er wordt goed meegedacht, de lijnen zijn kort, er is geen afstandelijke helpdesk. We kennen elkaar en dat werkt erg plezierig. Persoonlijk ben ik erg blij met het digitaal declareren. Dat zorgt voor een zeer snel declaratieproces en zeker, mede door het gebruik van Ideal, ook voor snellere betalingen. 

- Doke Maris, Scholtens Advocaten te Emmeloord