Blog: Digital makes personal

Toegevoegde waarde, de term zelf zegt het al: je voegt waarde toe aan iets dat er al is. Je levert diensten, producten en ideeën die de cliënt zelf niet in huis heeft. Om zijn functioneren te optimaliseren, zijn kansen te vergroten, zijn risico’s te minimaliseren en zo zijn positie te versterken.

Wat hebt u daar voor nodig? Dat is in feite heel simpel: een cliënt met een bepaalde behoefte die perfect aansluit op de producten en diensten die u levert. Helaas is het in de advocatuur zelden zo dat vraagstukken van cliënten op te lossen zijn met een ‘plug and play’ oplossing die u zomaar even van de plank trekt. Meestal is een goede analyse en een bijbehorend advies nodig. Daarvoor moet u twee dingen kunnen: de juiste vragen stellen én heel erg goed luisteren.

Als men zegt dat de wereld razendsnel verandert, doelt men vaak op de technologische en digitale veranderingen. Als softwareontwikkelaars vinden wij dat natuurlijk ook, maar daar doel ik in dit geval niet op. Eén van de grootste veranderingen in de juridische sector is wat mij betreft de steeds verder toegenomen behoefte aan sociale vaardigheden, vertrouwen wekken, empathie tonen, een relatie opbouwen en deze onderhouden. Voor de creatie van toegevoegde waarde moet je in staat zijn heel dicht bij de cliënt te komen, dus zijn de hierboven genoemde kwaliteiten onmisbaar.

Slim kantoor
Natuurlijk zijn wij voorvechters van digitalisering en automatisering, maar deze mogen nooit ten koste gaan van de relatie tussen mensen. Sterker nog: digitalisering en automatisering moeten de relatie tussen mensen juist verbeteren! En dat kan ook. Door te investeren in ICT optimaliseert u uw processen, waardoor u veel meer tijd over houdt voor de persoonlijke relatie met uw cliënten. 
Kijk nu eens wat u tegenwoordig allemaal kunt automatiseren in huis: op afstand huishoudelijke apparatuur en verlichting aan- of uitschakelen, de verwarming hoger zetten, op afstand de gordijnen sluiten of via een app bekijken wat er nog in de koelkast ligt. Slimme toepassingen die we een paar jaar geleden nog toekomstmuziek vonden. Maar het kan gewoon allemaal al en het heet ‘smart home’ of ‘domotica’. Het zijn functionaliteiten die ons leven makkelijker, prettiger en efficiënter maken. Er komen steeds meer producten en diensten bij die ervoor zorgen dat we meer vrije tijd hebben. Tijd voor elkaar, voor de belangrijkere zaken. Het enige wat je nodig hebt is een slim product, een smartphone of tablet en een internetverbinding. 

Voor het advocatenkantoor is het niet anders. Hoe meer zaken u digitaliseert, hoe meer tijd u overhoudt voor de inhoudelijke en persoonlijke relatie met uw cliënten. ‘Slim kantoor’ dus! We hebben al een aantal klanten dat zelfs volledig papierloos werkt. Dat is al lang geen toekomstmuziek meer. Wilt u zich ook vooral focussen op uw cliënten en het leveren van échte toegevoegde waarde? U weet ons inmiddels te vinden!

Wat onze klanten zeggen:

CClaw is absoluut gebruiksvriendelijk!

- Otto Meijnen, Van Veen Advocaten te Ede

In één zin: wij zijn zeer tevreden over de samenwerking met en toegankelijkheid van Clip Consultants!

- Louise Hardeman, Advocatenkantoor Dijkgraaf B.V. te Hengelo

Met behulp van het DMS van Clip Consultants werken wij nu volledig papierloos. Het werkt eenvoudig, snel en buitengewoon intuïtief.

- Mr. Piter van Zandbergen, Defenz Advocaten te Drachten

De manier waarop Clip Consultants met klanten omgaat, de snelheid van reageren en de kennis van zaken vormen een grote meerwaarde voor het gebruik van CClaw.

- Mr. H.L. van der Aa, Aelan Advocaten te Utrecht

Zeer tevreden over CClaw. Het is een compleet programma, met de back-up van uitstekende support.

- Oscar Hijink, Hijink Advocaten te Arnhem / Nijmegen

We zijn eigenlijk over heel veel dingen enthousiast. CClaw werkt gewoon heel plezierig. Maar vooral de ‘Clip-mensen’ maken voor ons het verschil!

- Corrie Tersteeg, Bots van Ravenhorst te Utrecht

Er wordt goed meegedacht, de lijnen zijn kort, er is geen afstandelijke helpdesk. We kennen elkaar en dat werkt erg plezierig. Persoonlijk ben ik erg blij met het digitaal declareren. Dat zorgt voor een zeer snel declaratieproces en zeker, mede door het gebruik van Ideal, ook voor snellere betalingen. 

- Doke Maris, Scholtens Advocaten te Emmeloord