Winnen met unieke combinatie
Nu wil ik niet beweren zoals zovelen dat wel doen dat het bedrijfsleven te vergelijken is met de wereld van de topsport. Daarvoor zijn de werelden te verschillend. Maar het zet me wel aan het denken, en ik zie wel degelijk overeenkomsten.
Toewerken naar een moment: dat zorgt voor adrenaline in je lijf en het móet goed gaan. Wij hadden zo’n momentje afgelopen week op PLEIT2014. We presenteerden voor het eerst onze webversie. Dat werd bijzonder goed ontvangen. Heel belangrijk voor ons, want dat is waar we op voort gaan borduren.
Als enige net iets anders doen dan de rest. Epke die zich bijvoorbeeld vorig jaar concentreerde op die driedubbele salto en daarmee eerste werd. In de juridische software wereld kon je tot op heden als advocaat kiezen voor óf Cloud óf lokale infrastructuur. Dat hoeft nu niet meer met de webversie van CClaw. Daarmee kunt u nu kiezen voor het beste van die 2 werelden. En dat is uniek. En je kunt wel iets voor ogen hebben, maar dan moet de basis wel goed zijn. Je team moet er voor gaan, gemotiveerd zijn, willen investeren. Het beste willen neerzetten. En je moet de concurrentie in de gaten houden. Wat doen zij? En dus zelf meerdere plannen hebben, waarbij het streven is plan A te laten slagen. Zo doet Epke dat ook.
Het ziet er zo eenvoudig uit bij Epke. Maar dat is het niet. Trainen en nog eens trainen, wedstrijden spelen met als doel de beste te zijn en te blijven. In onze wereld is het ook van belang te blijven ontwikkelen, samen met klanten te ontdekken wat werkt en wat niet, waar is behoefte aan en daar op in te spelen. Doel is om de beste prestatie neer te zetten.
Ideale schoonzoon
En dan is het ook nog eens zo dat bij Epke die prestatie ook nog eens samen gaat met een ontwapenende uitstraling. De ideale schoonzoon. En dat maakt hem extra bijzonder. Ik ben ervan overtuigd dat dat ook meespeelt in het bedrijfsleven. Het onderscheidende zit’m vaak juist in de genen, het hart van de organisatie. De mensen die er werken. En de klik met de klant. Het gevoel dat ze je geven.
Voor u als kantoor geldt toch hetzelfde. Heeft u scherp waar u voor wilt gaan? Op welke onderdelen u de beste kunt en wilt zijn? En heeft u daarvoor alles in huis om dat te bereiken? Stof tot nadenken.