Clip Consultants - Meet the team! - Jeroen de Boer, het kompas achter CClaw

Maak iedere maand kennis met één van de medewerkers van het Clip Consultantsteam die samen verantwoordelijk zijn voor o.a. het krachtige softwarepakket CClaw, met de Meet The Team interviews.

Denkt u aan software voor de advocatenpraktijk, dan denkt u aan Clip Consultants. Al ruim 20 jaar levert Clip Consultants de alles-in-één praktijkmanagementoplossing CClaw aan talloze advocatenkantoren. Wie zijn de bedenkers, ondersteuners en ontwikkelaars achter dit krachtige softwarepakket? Tijd om kennis te maken met het team van Clip Consultants, te beginnen met de Algemeen Directeur: Jeroen de Boer.


Portretfoto Jeroen de Boer
 

Stel jezelf eens even voor, wie ben je?

Ik ben Jeroen de Boer, 55 jaar en ik kom uit Veghel. Ik ben Algemeen & Technisch Directeur en samen met Eugene Haarmans (Commercieel Directeur) bepalen wij al ruim 20 jaar het beleid binnen Clip Consultants.

Ik ben begonnen in 1989 in de automatisering bij FAS Automatiseringsgroep en deed zaken in de ondersteuning en aftersales. FAS Automatiseringsgroep ontwikkelde software voor veel sectoren waaronder de advocatuur. Eugene en ik besloten zowel het softwarepakket CClaw als Clip Consultants als onderneming op te bouwen. Inmiddels wordt CClaw gebruikt door ruim 450 kantoren in de juridische sector en dit pakket ontwikkelt zich continu door.

Wat maakt Clip Consultants volgens jou zo uniek ten opzichte van de concurrentie?

Wij creëren meerwaarde door onder andere onze toegankelijkheid en de laagdrempelige dienstverlening. Klantondersteuning en korte lijntjes staan bij Clip Consultants hoog in het vaandel. Wij maken geen onderscheid in het servicelevel voor een kantoor van 30 man of eenmanskantoren. Iedere klant is voor ons even belangrijk. De meeste van onze klanten kennen wij zelfs bij voornaam en vaak zijn we op de hoogte van vakanties, trouwerijen en persoonlijke successen. Het scheppen van persoonlijke relaties met onze klanten, is iets wat van nature gebeurt, omdat we oprechte interesse tonen in de gebruikers van ons pakket.

Als jij de organisatie Clip Consultants zou moeten beschrijven als een persoon/karakter, hoe zou je die persoon dan omschrijven?

Servicegericht, open, soms conservatief en betrouwbaar.

Hoe omschrijf jij het Clip Consultantsteam?

Iedereen zit op dezelfde golflengte. We hebben een hechte groep, een aantal medewerkers is al meer dan 14 jaar in dienst. Clip Consultants is een platte organisatie en informeel en daar moet je in mee kunnen gaan als je bij ons in dienst komt. Een aanvraag gaat niet over verschillende schijven, maar wordt direct besproken en afgehandeld. Wij zijn erg flexibel. Speelt er iets in iemands privéleven, waardoor de focus op dat moment daar moet zijn, dan geven we die medewerker alle ruimte die nodig is. Die situaties hebben zich in het verleden weleens voorgedaan en dat moet ook gewoon kunnen. Je werk moet er namelijk niet onder lijden en dat proberen wij zoveel mogelijk te voorkomen door elkaar goed op te vangen.

Wat gaat 2023 voor Clip Consultants brengen ?

Wij hebben de afgelopen 3 à 4 jaar niet stil gezeten. Achter de schermen zijn onze ontwikkelaars hard bezig met het testen van CClaw versie 5. Deze webversie gaan wij dit jaar uitbrengen. Dit had niet gerealiseerd kunnen worden zonder de betrokkenheid van onze klanten. Alle behoeften en wensen zijn verzameld en verwerkt in nieuwe modules, koppelingen en functionaliteiten. Ook ons Document Management System versie 3 gaat dit jaar het levenslicht zien. Wij zijn de laatste zaken aan het testen en aan het afronden. Na het uitbrengen van deze versies blijven wij uiteraard bezig met het doorbouwen aan de huidige pakketten. Je wilt gewoon mooie oplossingen ontwikkelen waarmee de klant met plezier werkt. In principe is dat het doel van je organisatie en daar betalen de klanten je ook voor.

Wat betekent klantgerichtheid voor jou?

In principe zitten wij niet voor onszelf hier, maar voor onze klant. Wij bieden een softwareoplossing waarmee de klant zonder problemen moet kunnen werken. Ik ben ook pas tevreden wanneer de klant tevreden is. We hebben in onze klantportfolio ook klanten die al langer dan 15 jaar klant bij ons zijn. Dan doe je toch iets goed lijkt mij.

Welke lijfspreuk heb je en lukt het jou ook die in de praktijk te brengen?

Ik ben van mening dat je gezonder leeft en beter presteert wanneer je een goede balans tussen werk en privé ervaart. Past daar een goede lijfspreuk bij? Doe de dingen die je doet met plezier en houdt alles in balans. Merk je dat niet alles in balans is, dan moet je daar iets aan doen. Als iemand binnen mijn team niet lekker in zijn/haar vel zit, dan vind ik het deels mijn taak om te onderzoeken hoe ik de situatie voor diegene kan verbeteren. Ik voel vaak wel goed aan wanneer iemand even extra aandacht nodig heeft. Ik ben er ook een voorstander van om als team zoveel mogelijk op kantoor te werken in plaats van thuis. Je spreekt elkaar toch sneller wanneer je tegenover elkaar zit of tijdens de gezamenlijke lunch.


Teamoverleg

Wat onze klanten zeggen:

CClaw is absoluut gebruiksvriendelijk!

- Otto Meijnen, Van Veen Advocaten te Ede

In één zin: wij zijn zeer tevreden over de samenwerking met en toegankelijkheid van Clip Consultants!

- Louise Hardeman, Advocatenkantoor Dijkgraaf B.V. te Hengelo

Met behulp van het DMS van Clip Consultants werken wij nu volledig papierloos. Het werkt eenvoudig, snel en buitengewoon intuïtief.

- Mr. Piter van Zandbergen, Defenz Advocaten te Drachten

De manier waarop Clip Consultants met klanten omgaat, de snelheid van reageren en de kennis van zaken vormen een grote meerwaarde voor het gebruik van CClaw.

- Mr. H.L. van der Aa, Aelan Advocaten te Utrecht

Zeer tevreden over CClaw. Het is een compleet programma, met de back-up van uitstekende support.

- Oscar Hijink, Hijink Advocaten te Arnhem / Nijmegen

We zijn eigenlijk over heel veel dingen enthousiast. CClaw werkt gewoon heel plezierig. Maar vooral de ‘Clip-mensen’ maken voor ons het verschil!

- Corrie Tersteeg, Bots van Ravenhorst te Utrecht

Er wordt goed meegedacht, de lijnen zijn kort, er is geen afstandelijke helpdesk. We kennen elkaar en dat werkt erg plezierig. Persoonlijk ben ik erg blij met het digitaal declareren. Dat zorgt voor een zeer snel declaratieproces en zeker, mede door het gebruik van Ideal, ook voor snellere betalingen. 

- Doke Maris, Scholtens Advocaten te Emmeloord