Clip Consultants - Meet the team! - Jurgen-Jan van Heek, de spreekbuis van CClaw.

Maak iedere maand kennis met één van de medewerkers van het Clip Consultantsteam die samen verantwoordelijk zijn voor o.a. het krachtige softwarepakket CClaw, met de Meet The Team interviews.

Denkt u aan software voor de advocatenpraktijk, dan denkt u aan Clip Consultants. Al ruim 30 jaar levert Clip Consultants de alles-in-één praktijkmanagementoplossing CClaw aan talloze advocatenkantoren. Wie zijn de bedenkers, ondersteuners en ontwikkelaars achter dit krachtige softwarepakket? Tijd om kennis te maken met het team van Clip Consultants. Deze keer: Jurgen-Jan van Heek, Consultant.

Kun jij jezelf even voorstellen?

Ik ben Jurgen-Jan van Heek, ik ben 51 jaar en woon samen met mijn vrouw en twee kinderen (10 & 9) in Deurne. Ik ben sinds 2008 werkzaam voor Clip Consultants. In mijn vrije tijd kook ik graag. Na een dag werken duik ik dan ook graag de keuken in om wat bijzonders te maken. Daarnaast probeer ik ook minstens 1x per week te golfen. En verder zijn er altijd wel klusjes in en rondom het huis. Ik hoef mij nooit te vervelen.



Hoe is Clip Consultants op je pad gekomen?

Ik heb gewoonweg gesolliciteerd bij Clip Consultants. Voorheen werkte is als Systeem Beheerder. Daar zat ik niet helemaal op mijn plek. Mijn vrouw adviseerde mij om eens te gaan solliciteren op een vacature die zij voorbij zag komen. Ik reageerde op een vacature voor Consultant bij Clip Consultants. Dit bleek een goede match te zijn. Ik had al wat ervaring met boekhouding, computers en had al enige kennis van de advocatuur onder andere vanwege het advocatenkantoor van mijn vrouw. Na een gesprek met Nancy en Eugene kwam ik al vrij snel in dienst.

Wat is jouw rol bij Clip Consultants?

Ik ben Consultant. Feitelijk houdt dit in dat ik klanten ondersteun in de inrichting en de werking van CClaw en CCdms. Ook de installatie en het onderhoud vallen hieronder. In het begin bezocht ik veel kantoren en was ik altijd onderweg. Tegenwoordig verleen ik support op afstand. De klassieke helpdeskfunctie kun je wel stellen. Ik ondersteun onze klanten van de simpele vragen over de functionaliteiten van het pakket tot en met complexe boekhoudkundige vragen. Mijn takenpakket is heel breed. Ik sluit pas de deuren achter mij wanneer alles opgelost is. Pas dan ben ik tevreden.

Hoe omschrijf jij het team van Clip Consultants?

Compact en vooral een informele sfeer. Ik heb met iedereen hier leuk contact. Het is gewoon prima. Wij bespreken niet enkel werk gerelateerde zaken, maar ook wat er speelt op privégebied. Ik denk dat wij best wel veel van elkaar weten.

Welke 3 eigenschappen zou jij Clip Consultants toekennen wanneer jij de zaak moet omschrijven als een persoon?

Vriendelijk, kundig, betrokken en toegankelijk.

Wat betekent voor jou klantgerichtheid?

Dat je meedenkt met de klant en dat je een oplossingsgerichte instelling hebt. Over het algemeen komt een klant bij mij aan met een probleem. Hoe dit probleem ontstaan is, is voor mij niet relevant. Ik kijk veel liever meteen naar hoe we dit gaan oplossen en hoe de klant weer op de rit te helpen is. Daarna kijken we of we het probleem in de toekomst voorkomen kan worden.

Waar haal jij je inspiratie vandaan?

Op kantoor vind ik het gezellig en vertrouwd. Ik heb prettig klantencontact. Ik ben altijd op zoek naar hoe wij bepaalde handelingen die een klant in het pakket verricht nog intuïtiever kunnen maken voor de klant. Hoe kan de klantbeleving beter en fijner.

Welke herinnering staat jou nog goed bij tijdens je dienstjaren bij Clip Consultants.

Onder andere de eerste vrijdagmiddag dat ik alleen op support zat. Dus dat is in 2008 geweest. Dat soort dingen zijn voor mij persoonlijke mijlpaaltjes. En wanneer projecten succesvol zijn afgerond.

Voor welke uitdaging kom jij te staan in jouw rol als Consultant?

De klant wordt steeds kritischer. Onze klanten tevreden stellen en houden, daar ligt voor mij een uitdaging. Natuurlijk moet je wel dicht bij jezelf blijven wanneer je klanten te woord staat. Soms moet ik ook een nee verkopen. Behalve dat de klant steeds kritischer wordt, vindt het contact voornamelijk op afstand plaats en dat vind ik wel jammer. Soms heb ik contact met klanten die ik nooit gezien heb. Voorheen hadden we iedere klant wel een keer persoonlijk gezien. Soms leveren we hele projecten op terwijl wij de klant niet gezien hebben.

Met wie van je collega’s zou jij wel een dagje willen ruilen als jij het voor het zeggen had?

Ik denk met Jeroen de Boer (Algemeen Directeur). Ik heb geen benul van wat ik zou moeten doen wanneer je mij op de ontwikkelingsafdeling zet. Ik werk graag met mensen. Ik zou graag voor een dagje baas willen zijn. Ik ben benieuwd hoe hij de dingen ziet.

Welke lijfspreuk heb jij en probeer jij die ook iedere dag toe te passen?

Mijn tegeltjeswijsheid? Go with the flow. Stel jezelf flexibel op. Mee met de stroming. Ik vraag altijd wel naar de achterliggende gedachten bij de klant. Ik ben benieuwd waarom een klant bijvoorbeeld iets wil, in plaats van maar gewoon uit te voeren wat ze willen. Ik vraag altijd; hoezo en waarom? Elk kantoor werkt anders.

Waar kijk je naar uit dit jaar?

We hebben binnen CClaw functionaliteiten toegevoegd waardoor een aantal zaken meer gestroomlijnd worden. De klanten hebben hierdoor meer mogelijkheden om flexibel in het pakket te werken. We kunnen behoorlijk goed maatwerk leveren. Verder bouwen wij ons document management systeem steeds verder uit. Uren schrijven via een app kan nu en inmiddels hebben we een telefoonmodule die koppelt tussen CCLaw en telefoonsoftware. Zo wordt het steeds breder opgetrokken waardoor we feitelijk de klant steeds beter kunnen bedienen.

Wat maakt Clip Consultants uniek ten opzichte van de concurrent?

Ik denk dat wij een uitzonderlijk goede kennis van onze klanten hebben. Wie ze zijn en hoe ze werken. Ik denk dat een hele hoop collega’s binnen of buiten de branche geen flauw idee hebben van wie hun klant eigenlijk is. Wij weten wat er speelt bij een klant. Als iemand net vader is geworden vragen wij hoe het gaat met de kleine. Wij kijken daarvoor niet in een CRM systeem om informatie te vinden over die klant. Wij houden van persoonlijk contact. Wij tonen interesse in de mensen die ons systeem gebruiken. We hebben op de eerste plaats interesse in de mens en niet de klant.


.

Wat onze klanten zeggen:

CClaw is absoluut gebruiksvriendelijk!

- Otto Meijnen, Van Veen Advocaten te Ede

Met behulp van het DMS van Clip Consultants werken wij nu volledig papierloos. Het werkt eenvoudig, snel en buitengewoon intuïtief.

Defenz Advocaten te Drachten

De manier waarop Clip Consultants met klanten omgaat, de snelheid van reageren en de kennis van zaken vormen een grote meerwaarde voor het gebruik van CClaw.

- Mr. H.L. van der Aa, Aelan Advocaten te Utrecht

Zeer tevreden over CClaw. Het is een compleet programma, met de back-up van uitstekende support.

- Oscar Hijink, Hijink Advocaten te Arnhem / Nijmegen

We zijn eigenlijk over heel veel dingen enthousiast. CClaw werkt gewoon heel plezierig. Maar vooral de ‘Clip-mensen’ maken voor ons het verschil!

- Corrie Tersteeg, Bots van Ravenhorst te Utrecht

Er wordt goed meegedacht, de lijnen zijn kort, er is geen afstandelijke helpdesk. We kennen elkaar en dat werkt erg plezierig. Persoonlijk ben ik erg blij met het digitaal declareren. Dat zorgt voor een zeer snel declaratieproces en zeker, mede door het gebruik van Ideal, ook voor snellere betalingen. 

- Doke Maris, Scholtens Advocaten te Emmeloord