Clip Consultants - Meet the team! – Nancy van Doren, het kompas van CClaw

Maak iedere maand kennis met één van de medewerkers van het Clip Consultantsteam die samen verantwoordelijk zijn voor o.a. het krachtige softwarepakket CClaw, met de Meet The Team interviews.

Denkt u aan software voor de advocatenpraktijk, dan denkt u aan Clip Consultants. Al ruim 30 jaar levert Clip Consultants de alles-in-één praktijkmanagementoplossing CClaw aan talloze advocatenkantoren. Wie zijn de bedenkers, ondersteuners en ontwikkelaars achter dit krachtige softwarepakket? Tijd om kennis te maken met het team van Clip Consultants. Deze keer: Nancy van Doren, Consultant.



Even voorstellen, wie ben jij?

Ik ben Nancy van Doren, 50 jaar en ik ben inmiddels al 22 jaar lang consultant bij Clip Consultants. Samen met mijn echtgenoot Hans, en hond Boelie wonen wij sinds anderhalf jaar in Son en Breugel. Hans heeft twee prachtige kleinkinderen waar wij veel plezier aan beleven.

Hoe ben jij bij Clip Consultants terecht gekomen?

Ik was secretaresse op een advocatenkantoor wat nog met de DOS-versie van CClaw werkte. Ik heb toen een opleiding gevolgd bij Eugene Haarmans die ik al regelmatig telefonisch sprak over CClaw. Er was plaats voor een consultantrol bij Clip Consultants en ik dacht toen, laat ik eens komen praten. Na het eerste sollicitatiegesprek met Eugene bracht ik een bezoek aan één van de consultants die er toen was. Ik had een goed gevoel over deze organisatie en van het één kwam het ander. Zodoende zit ik hier alweer 22 jaar.

Waarom die overstap?

Werken in de advocatenbranche vond ik altijd leuk maar het takenpakket bij mijn vorige werkgever was niet uitdagend genoeg. Als twintigjarige had ik veel ambities en die kon ik waarmaken bij Clip Consultants. Al jaren is mijn voornaamste taak het begeleiden en ondersteunen van bestaande- en nieuwe klanten met het softwarepakket CClaw. Contact onderhouden met klanten vind ik gewoon het leukste wat er is.

Ben je perfectionistisch?

Ja, tot op zekere hoogte wel, maar ik kan het wel loslaten. Ik ga niet tot het uiterste. Je bent namelijk ook erg afhankelijk van de medewerking van de mensen om je heen. Je kunt het nog zo goed proberen te plannen, maar als het kantoor het druk heeft, dan loopt deze planning niet in de pas. Dan wil je zo goed mogelijk daar weer omheen werken. Ik ben wel pas tevreden wanneer alles loopt zoals het zou moeten lopen, en haal voldoening uit mijn werk wanneer alles binnen het pakket bij een klant functioneert, zoals het moet functioneren.

Wat is er allemaal veranderd in al die jaren sinds je hier werkt?

Ik heb een aantal keren een verhuizing meegemaakt, en natuurlijk is de bedrijfsstructuur in de loop der jaren wel wat gewijzigd, maar voor het merendeel is de basisclub intact gebleven. Dat maakt het voor mij wel prettig werken. We zijn uitstekend op elkaar ingespeeld.

Ben je weleens te ver gegaan voor een klant?

Dat overkomt mij niet zo snel. Ik weet mijn grenzen namelijk goed te bewaken. Dat heb ik in de afgelopen jaren wel geleerd. Soms lukt iets mij gewoonweg niet en dan ga ik niet alles op alles zetten. Zeker wanneer het een technisch verhaal wordt, want die kennis heb ik niet volledig in huis. Ik zeg op dat moment dan ook ‘nee’ tegen de klant, en dat ik het voor hen ga uitzoeken. Ik wil iedereen helpen en denk graag mee, maar het moet wel haalbaar zijn.

Waar haal jij je inspiratie vandaan?

Soms vraag ik mijzelf af; waarom doe ik dit al zo lang? Niet de technologie, maar de mensen maken mijn werk zo leuk. Ik ken sommige klanten al meer dan 18 jaar en ik bespreek ook privé aangelegenheden. Dat vind ik leuk. Ik weet ook vaak dingen, zwangerschappen, echtscheidingen, vakanties. Ik ben ook wel nieuwsgierig. Misschien soms te. Ik weet ook snel meer dingen dan mijn collega’s omdat ik doorvraag. Misschien is dat niet altijd even goed.

Een ander aspect wat mij al zolang hier houdt, is de mate van betrokkenheid van mijn collega’s. Ze tonen begrip en flexibiliteit in moeilijke tijden. Er zijn momenten geweest dat ik dit nodig had en ik werd hartstikke goed opgevangen. Daar ben ik ze dankbaar voor. Klanten willen mij ook nog weleens een bloemetje of taartje geven als blijk van waardering. Daar word ik dan echt wel blij van.

Voor welke uitdaging kom jij te staan in jouw werk?

Dit jaar rollen wij CClaw versie 5 uit bij verschillende klanten. Ook ik zal het softwarepakket opnieuw moeten ontdekken. Nu kan ik CClaw 4 eenvoudig opdreunen en navigeer ik probleemloos - zonder zicht op het scherm - door de software. Dat is dadelijk voorbij. Dan moet ik weer meekijken en dat vind ik wel een spannende uitdaging.

Welke impact heeft Clip Consultants gehad in deze sector volgens jou?

Mijns inziens hebben wij wel een duidelijke impact gemaakt binnen de advocatuur. Heel wat werkprocessen van een advocaat hebben we met CClaw 4 weten te vereenvoudigen. Ik ben ervan overtuigd dat wij met CClaw 5 binnenkort wederom een duidelijke stempel op de markt gaan drukken.

Wat maakt het zo mooi om voor Clip Consultants te werken?

Ik denk de klantcontacten. Dat maakt dat ik het heel fijn vind om hier te werken. Maar ook het samenwerken met collega’s. We gaan dadelijk lunchen. Als ik dit vergelijk met andere kantoren dan zit iedereen achter zijn bureau een boterham weg te werken. Hier nemen wij echt de tijd om gezamenlijk te lunchen en elkaar bij te praten over wat er speelt in ieders leven. Dat maakt het wel fijn.


Wat onze klanten zeggen:

CClaw is absoluut gebruiksvriendelijk!

- Otto Meijnen, Van Veen Advocaten te Ede

Met behulp van het DMS van Clip Consultants werken wij nu volledig papierloos. Het werkt eenvoudig, snel en buitengewoon intuïtief.

Defenz Advocaten te Drachten

De manier waarop Clip Consultants met klanten omgaat, de snelheid van reageren en de kennis van zaken vormen een grote meerwaarde voor het gebruik van CClaw.

- Mr. H.L. van der Aa, Aelan Advocaten te Utrecht

Zeer tevreden over CClaw. Het is een compleet programma, met de back-up van uitstekende support.

- Oscar Hijink, Hijink Advocaten te Arnhem / Nijmegen

We zijn eigenlijk over heel veel dingen enthousiast. CClaw werkt gewoon heel plezierig. Maar vooral de ‘Clip-mensen’ maken voor ons het verschil!

- Corrie Tersteeg, Bots van Ravenhorst te Utrecht

Er wordt goed meegedacht, de lijnen zijn kort, er is geen afstandelijke helpdesk. We kennen elkaar en dat werkt erg plezierig. Persoonlijk ben ik erg blij met het digitaal declareren. Dat zorgt voor een zeer snel declaratieproces en zeker, mede door het gebruik van Ideal, ook voor snellere betalingen. 

- Doke Maris, Scholtens Advocaten te Emmeloord