Roddelpraat, ik hou er wel van.
Ok, dat moet ik even toelichten denk ik. Als ik met mijn marketing collega bijpraat dan beginnen we altijd even met "de roddels". Zo zijn we het maar gaan noemen, want het zijn natuurlijk helemaal geen roddels, maar gewoon netjes zakelijk een update van wat er allemaal speelt momenteel. Niet alleen op zakelijk vlak maar ook op persoonlijk vlak als dat impact heeft op de organisatie. Ik vind het belangrijk te weten wat er leeft bij mensen zodat ik ze beter kan helpen.
Zo gaat dat namelijk ook bij onze oplossingen: achter ieder probleem op een kantoor gaat een persoon schuil. Een persoon met zijn of haar eigen gedachten, uitdagingen en vragen, en die moeten we verder helpen. Die persoonlijke uitdagingen moet we dan wel kunnen horen, kennen en begrijpen. We maken namelijk geen software, we maken een oplossing voor een probleem. En voor ieder persoon op kantoor is dat weer een ander probleem dat we oplossen. Daarom adviseer ik u: roddel wat vaker (op een beschaafde en gepaste wijze), dan hoort u vaak pas echt welke problemen u voor iemand kunt oplossen of wellicht hoort u iets waar wij u weer mee kunnen helpen.
Eugene Haarmans
Commercieel Directeur Clip Consultants
In deze nieuwsbrief komen o.a. de volgende zaken aan de orde:
- Referentie interview: Barbara van Kuilenburg BMO Advocaten;
- Jeroen en Emil rijden de Shitbox Rally voor onderzoek naar kanker;
- Veilig Mailen met de Rechtspraak.
De gehele nieuwsbrief kunt u hier nalezen >>