Tip van Clip | Adresgegevens op de declaratie

Met deze serie artikelen geven we u handige tips over het gebruik van CClaw of een andere dienst van Clip Consultants. Zo zorgen we ervoor dat u altijd het maximale uit onze software haalt en wellicht handige functionaliteiten ontdekt, die uw dagelijkse werkzaamheden makkelijker maken.

Enige tijd geleden heeft de Belastingdienst melding gemaakt van een aantal verplichtingen aangaande de gegevens die op een declaratie moeten staan.

Omtrent de adressering geeft de Belastingdienst letterlijk het volgende aan:

“Vermeld het adres waar de onderneming feitelijk is gevestigd. Het is niet voldoende als u alleen een postbusnummer vermeldt”

Toch komt het nog vaak voor dat kantoren declareren naar de postbus van de opdrachtgever.

De Tip van Clip:
Verander de standaard adressering van de declaratie.

Dit kunt u op zeer eenvoudige wijze zelf doen, zonder de tussenkomst van een van onze collega's. U gaat hiervoor via ‘Beheer, Applicatie instellingen, Parameters CClaw’ naar het tabblad ‘Declaraties’. Hier klikt u ‘altijd huisadres gebruiken’ aan.


De waarde die u hier ziet staan, dient op ‘True’ te staan.  Indien dit niet het geval is kunt u dit wijzigen.

Wat onze klanten zeggen:

CClaw is absoluut gebruiksvriendelijk!

- Otto Meijnen, Van Veen Advocaten te Ede

Met behulp van het DMS van Clip Consultants werken wij nu volledig papierloos. Het werkt eenvoudig, snel en buitengewoon intuïtief.

Defenz Advocaten te Drachten

De manier waarop Clip Consultants met klanten omgaat, de snelheid van reageren en de kennis van zaken vormen een grote meerwaarde voor het gebruik van CClaw.

- Mr. H.L. van der Aa, Aelan Advocaten te Utrecht

Zeer tevreden over CClaw. Het is een compleet programma, met de back-up van uitstekende support.

- Oscar Hijink, Hijink Advocaten te Arnhem / Nijmegen

We zijn eigenlijk over heel veel dingen enthousiast. CClaw werkt gewoon heel plezierig. Maar vooral de ‘Clip-mensen’ maken voor ons het verschil!

- Corrie Tersteeg, Bots van Ravenhorst te Utrecht

Er wordt goed meegedacht, de lijnen zijn kort, er is geen afstandelijke helpdesk. We kennen elkaar en dat werkt erg plezierig. Persoonlijk ben ik erg blij met het digitaal declareren. Dat zorgt voor een zeer snel declaratieproces en zeker, mede door het gebruik van Ideal, ook voor snellere betalingen. 

- Doke Maris, Scholtens Advocaten te Emmeloord