Onmisbaar moment
Niet zozeer omdat we zelf zo graag laten zien wat we allemaal kunnen, maar simpelweg omdat onze klanten aangeven het zinvol en inspirerend te vinden. En het ontmoeten van vakgenoten is en blijft een plezierig en vruchtbaar iets. Bovendien is het in ons vak ook nog eens zo dat onze klanten goed voorbereid moeten zijn op allerlei ontwikkelingen in de branche. Wij vinden het onze taak hen daar op te wijzen en hen erbij te helpen.
Een klantendag is voor nog meer dingen goed. Neem zoiets simpels als nieuwe aanmeldingen voor de nieuwsbrief. Het helpt ons nog beter in contact te blijven met onze klanten gedurende het jaar. Bovendien zien we ook dat klanten hun portalaccount (her)activeren en er komen nieuwe volgers bij op social media. En hoe dan ook levert het nieuwe afspraken voor gesprekken en demo’s op.
Evaluatie biedt kansen
Een klantendag biedt nog meer. We halen er namelijk heel veel informatie uit. Allereerst door veel gesprekken te voeren, naar vragen en ideeën te luisteren, de reacties op onze presentaties te peilen enzovoorts. Maar ook door de afmelders en ‘no shows’ na te bellen, een vaak waardevol contactmoment. En na afloop sturen we een evaluatie naar alle aanwezigen, wat vaak nuttige informatie oplevert.
Zo bleek uit de evaluatie van onze vorige klantendag dat er een brede behoefte was om eens dieper op CClaw zelf in te gaan. Men wilde meer weten dan alleen de updates en innovaties van dat moment. Veel klanten hadden de wens om het systeem zélf beter onder de knie te krijgen, dus zijn we het jaar erna 6 keer het land in gegaan met specifieke CClaw workshops. Alle sessies zaten vol.
De kracht van de mix
Naast zo’n fysieke bijeenkomst als de klantendag zetten we door het jaar heen natuurlijk meerdere kanalen in. Zo proberen we op diverse manieren contact te hebben en te houden met onze belangrijkste doelgroep: de klant. Naast een 2-maandelijkse digitale nieuwsbrief en diverse social mediakanalen hebben we onze eigen website inclusief klantenportal als epicentrum van onze communicatie. En niet te vergeten alle kleinere bijeenkomsten en 1-op-1 gesprekken door het hele land.
Binnenkort starten we bovendien met iets nieuws: webinars. Al met al een gezonde mix van digitale en persoonlijke communicatie, maar die goeie oude klantendag blijft toch een onmisbaar hoogtepunt!
Bekijk hier het korte verslag en de aftermovie van de Clip Consultants Klantendag 2017. Wij genieten nog even na!