Business Intelligence (BI): een generiek software product voor de advocatuur, ik dacht het niet!

Al enige tijd werken veel van onze klanten met Dynamic Law Manager (CCdlm). Een BI tool die op basis van actuele data voorziet in een 25-tal dynamische rapportage functies. Bovendien worden er automatisch e-mail berichten verstuurd, naar aangewezen personen in uw organisatie, bij het niet behalen van vooraf gedefinieerde resultaten en doelstellingen. De rapportages in CCdlm bieden ieder kantoor weer op een andere manier houvast en stuurinformatie, afhankelijk van hoe het kantoor is ingericht en aangestuurd wordt.

Wat is omzet?
Neem bijvoorbeeld sturen op omzet. Uit een recente stuurgroep bijeenkomst over CCdlm, bestaande uit een groep zeer actieve en betrokken CCdlm-gebruikers, bleek dat omzetrapportages uit deze BI tool door de verschillende kantoren heel anders worden gebruikt. Waar een eerste kantoor haar omzet bepaalt op basis van “geschreven declarabele uren * het gemiddelde uurtarief”, baseert een tweede kantoor zich op “gedeclareerde omzet + de mutaties van onderhandenwerk”. Terwijl een derde kantoor haar omzet volledig bepaalt op basis van de betaalde omzet.

Kwestie van interpretatie
Maar hoe vangen we dan deze drie interpretaties van “omzet” in een BI tool die door verschillende organisaties gebruikt wordt? En sterker nog, hoe ga je om met de verschillende berekeningsmodellen die de advocatuur kent? In onze ogen heeft ieder kantoor daarom een duidelijke behoefte aan eigen rapportages.

Standaard tools op maat ingezet
Juist om die reden is CCdlm ingericht als BI tool die voorziet in een aantal rapporten die uiteindelijk ieder kantoor wel gebruikt: bijvoorbeeld uren dashboards, winst- en verliesrekeningen en debiteurenanalyses. Maar om ervoor te zorgen dat de inhoud van deze rapporten ook daadwerkelijk het inzicht biedt welke het kantoor kan helpen sturen, hebben wij een specialistische BI-consultant in ons team. Een BI-consultant die de advocatuur op haar duimpje kent, en precies weet welke informatie wel en niet relevant kan zijn voor uw kantoor. Zij helpt met het samenstellen van de juiste rapporten en dashboards om het optimale zicht op uw kantoor te verkrijgen. Daarmee laat u het tijdperk van complexe en snel verouderde Excel sheets snel achter u.

Zullen we samen eens kijken naar de reeds aanwezig beschikbare tools? Bel 0413 348888 of mail naar eugene@clipconsultants.nl.

Wat onze klanten zeggen:

CClaw is absoluut gebruiksvriendelijk!

- Otto Meijnen, Van Veen Advocaten te Ede

In één zin: wij zijn zeer tevreden over de samenwerking met en toegankelijkheid van Clip Consultants!

- Louise Hardeman, Advocatenkantoor Dijkgraaf B.V. te Hengelo

Met behulp van het DMS van Clip Consultants werken wij nu volledig papierloos. Het werkt eenvoudig, snel en buitengewoon intuïtief.

- Mr. Piter van Zandbergen, Defenz Advocaten te Drachten

De manier waarop Clip Consultants met klanten omgaat, de snelheid van reageren en de kennis van zaken vormen een grote meerwaarde voor het gebruik van CClaw.

- Mr. H.L. van der Aa, Aelan Advocaten te Utrecht

Zeer tevreden over CClaw. Het is een compleet programma, met de back-up van uitstekende support.

- Oscar Hijink, Hijink Advocaten te Arnhem / Nijmegen

We zijn eigenlijk over heel veel dingen enthousiast. CClaw werkt gewoon heel plezierig. Maar vooral de ‘Clip-mensen’ maken voor ons het verschil!

- Corrie Tersteeg, Bots van Ravenhorst te Utrecht

Er wordt goed meegedacht, de lijnen zijn kort, er is geen afstandelijke helpdesk. We kennen elkaar en dat werkt erg plezierig. Persoonlijk ben ik erg blij met het digitaal declareren. Dat zorgt voor een zeer snel declaratieproces en zeker, mede door het gebruik van Ideal, ook voor snellere betalingen. 

- Doke Maris, Scholtens Advocaten te Emmeloord